tisdag, maj 11

johanna gangster

åh johanna du är så fin
att jag nästan vill att du ska vara min
fast där ljög jag en del
för det hade ju bara varit fel
inte är jag homosexuell nej
det är bara fab 5's grej
men du, du gillar mat
speciellt serverat på silverfat
men silverfat det har du inga
och med inga silverbestick kan du klinga
nej, från golvet får du äta
bland plankorna så räta
och där nere hoppas jag du trivs
med din fattiga teservis
men nej, jag skojade igen
jag ska ju inte vara taskig min vän
så vi börjar om på nytt
det du gillar är utbytt
musik är ju också en grej för dig
om inte en stor grej, så säg?
som arg svart hiphopmusik
på sånt blir man ju tydligen rik
kul för dom som växte upp på gatan
att dom nu kan tjäna satan
så äta på ditt golv är nog en merit
när du nu ska börja rappa om din skit
projektarbete slit och gnäll
kanske betalar din middag en kväll.

lycka till från jessica









3 kommentarer: